2.01.2011

PROMISE ME......

Promise


Umi Nabihah
Asyikin Roslaimee
Nur Liyana Azhari




Watak utama:
~Hyun A(4 Minute)
Seorang yang cute,cantik dan pandai bergaya. Sangat pentingkan persahabatan dan setia kawan. Seorang yang peramah dan suka membebel. Selalu bergaduh dengan Doo Joon walaupon hal yang kecil. Bertukar menjadi singa jadian bila marah.





~Doo Joon(B2ST)
Ketua kumpulan B2ST. rapat dgn Yo Seob tapi menjadi renggang setelah menjadi kekasih Lee Min Jung. Hanya warga Cube Entertaiment sahaja yg tahu bahawa dia dan Lee Min Jung bercinta. Seorang yang cool tetapi menjadi cair bila berhadapan dengan orang yang dia cintai. Selalu bergaduh dgn Hyun A.








~Lee Min Jung
Seorang pelakon yang cantik namun seorang yang playgirl. Banyak artis lelaki lain di Korea menjadi mangsanya. Doo Joon sudah mengetahui akan hal itu namun  dia tidak percaya selagi belum melihat dengan matanya sendiri.








~Yang Yo Seob
Kawan baik Doo Joon . Selalu bermanja dengan Doo Joon namun setelah Doo Joon mula berkapel dengan Lee Min Jung, Doo Joon semakin jauh dengan Yo Seob. Yo seob berkecil hati dan semakin rapat dengan Jun Hyung. Suka mengusik Ga Yoon(4Minute). Sesiapa yang melihat mereka berdua bergurau akan menagtakan  mereka berdua seperti pasangan yang sedang bercinta.







Watak sampingan:


B2ST:
~Yong Jun Hyung(main rapper)

~Jang Hyun Seung (main dancer)

~Lee Gi Kwang(main dancer)

~Son Dong Won(main vocalist)



4 Minute:
~ Ji Hyun(leader)
~Ji Yoon
~Ga Yoon
~Soo Hyun(maknae)

~Pengurus Shin(pengurus B2ST)
~Pengurus Min(pengurus 4Minute)
~Hyo Seon(CEO Cube Entertaiment)

Watak Special:
BLUE Oasis


~Suki(leader,rapper,vocalist)(NIJA)
Kacukan Korea-Carlifornia.Pernah bercinta dengan penyanyi kelahiran Carlifornia tetapi hubungan mereka putus kerana keputusan Suki untuk pulang ke Korea. Betul kata orang kumbang bukan seekor bunga bukan sekuntum. Sebaik sahaja pulang ke Korea dia mula menjadi mesra dengan Jang Geun Seuk, lalu dlm diam bercinta dengan Jang Geun Seuk. Seorang ketua yang berkaliber. Mempunyai pelbagai kebolehan. Suaranya mampu mencapai not yang tinggi.


~Kay-Shi(main vocalist)(SYIKIN)
Kacukan Korea-China. Bercinta dgn Hyun Seung(B2ST) secara senyap. Mempunyai suara yang memukau. Muka,perangai,suaranya sangat cute. Mempunyai karisma yang tersendiri. Fasih dalam pelbagai bahasa.

~Shasha(main vocalist)(SANAH)
Kacukan Korea-Amerika. Ayahnya Korea manakala ibunya berbangsa Amerika. Sangat pandai bercakap inggeris. Menetap di Amerika selama 17 tahun dan pada umur 17 barulah pulang semula ke Korea. Ibunya mempunyai butik di Korea dan Amerika. Bercinta dengan G-Dragon (Big Bang) setelah meeka berjumpa di Amerika sebelum BLUE Oasis debut.


~Hwa Young(main dancer)(ANIS)
Menjadi traineer dengan syarikat JYP selama 3 tahun tapi beralih ke syarikat Y&M Entertaiment selama 4 tahun sehingga sekarang. Dia ialah trainer yang paling lama. Mula menjadi traineer semasa berumur 12 tahun. Mewarisi bakat ibunya yang merupakan penari yang terkenal di Korea. Senyap senyap bercinta dengan Kim Hyung Joong.


~Hee Young(main vocalist)(AIN AFIQAH)
Ahli BLUE Oasis yang paling rendah. Mempuyai suara seakan akan Ryeowook (SUJU). Suka membuat lawak. Seorang yang cute. Mempunyai karisma  yang tersendiri sehingga mampu menambat hati Jonghyun (SHINee). Kawan baik dengan Micha sejak kecil.


~Micha(main dancer)(FATIN QISTINA)
Seorang yang cantik. Sentiasa mendapat tawaran menjadi CF. Mempunyai suara serak serak basah. Suka bermanja dengan orang lain. Kawan baik sejak kecil dengan Hee Young. Hubungan cintanya dengan Honggi(FT.Island) telah diketahui umum.


~Chin Sun(main rapper)(SAHIRA NADIAH)
Percakapannya sangat cepat. Memang sesuai menjadi rapper. Mukanya ada iras iras Shin Min Ah(pelakon). Ramai yang pernah bertukar dia dengan Min Ah dan ada juga mereka yang mereka menyangka bahawa Chin Sun adalah adik Min Ah. Mesra dengan Jun Hyung(B2ST) ,hubungan dia dengan Jun Hyung lebih dari sekadar kawan baik.


~Mee Kyong(main dancer,main vocalist)(pehe pehe sendirilah)
Kacukan Korea-Carlifornia-Malaysia. Ayahnya Korea-Malaysia manakala ibunya berbangsa Carlifornia.Mempunyai seorang abang yang menetap di Carlifornia dan menjadi penyanyi yang terkenal.Mempunyai bakat seperti abangnya. Sangat rapat denga abangnya. Hanya pulang ke Carlifornia beberapa kali dalam setahun.Sangat pandai menari dan menyanyi. Kebolehannya menyanyi sambil menari mampu memukau mata yang memandang. Sangat sukakan warna hitam. Baginya warna hitam adalah cantik.Walaupon terlalu obses dengan hitam tapi hatinya bersih. Seorang yang tomboy. Terlalu sukakan muzik. Mahir bermain gitar dan piano.



Sejarah BLUE Oasis:
BLUE Oasis mempunyai 8 orang ahli. Mereka berkwan baik dengan 4Minute. Tempoh debut mereka hamper sama dengan 4Minute. Perkataan BLUE mewakili :
B:burning
L:lovely
U:uncloses
E:evolution
Manakala oasis pula bermaksud mereka ialah oasis yang penting dan bermakna kepada BLOA(peminat BLUE Oasis). Mereka debut di bawah syarikat Y&M Entertaiment. Y&M Entertaiment ialah rakan perniagaan dengan Cube Entertaiment. Maka tidak hairan lah jika artis dari kedua dua syarikat ini berkawan baik.
 haha.....
watak untuk cito baru......
nnti kalu aku rajin aku taip lagy......





Thanks for reading mine ;]

No comments: